سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مسابقه در کونگ فو توآ -


درباره نویسنده
مسابقه در کونگ فو توآ -
احمد بنداوی
اینجانب احمد ساکن اهواز و از کونگ فو توآ کاران هستم و زیر نظر یارومه حمادی فعالیت می کنم.
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
اسفند 90


لینکهای روزانه
سایت کونگ فو توآ آریایی [11]
سایت کونگ فو توآ بین الملل [2]
سایت فدراسیون کونگ فو [2]
[آرشیو(3)]


لینک دوستان
.: شهر عشق :.
سایت روستای چشام (Chesham.ir)
دهاتی
سایت کونگ فو توآ کاران اهواز
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
مسابقه در کونگ فو توآ -


لوگوی دوستان


وبلاگ فارسی

آمار بازدید
بازدید کل :17097
بازدید امروز : 2
 RSS 

 

در مورد مسابقات در هنر رزمی کونگ فو توا می توانیم بگیم که به گفته راهبر یارومه ابراهیم میرزایی در کونگ فو توآ مسابقه نداریم. بلکه مبارزه داریم. چرا؟ به دلیل اینکه مسابقات انسان رو به طرف مادیات و چیزهایی که ارزش دنیوی دارند میکشونه. به خاطر همین شخص کونگ فو کار از ارزشهای معنوی این هنر رزمی و فلسفی دور میمونه و هدفی پوچ رو دنبال میکنه.

من حتی در یک مقاله ای خوندم (که نمیدونم چقدر صحت داره) که حتی یارومه مسابقه رو حرام میدونسته. حالا چه مسابقات نیمه آزاد؛ چه مسابقات ممای؛ و با تاسف میگم چه میخواد مسابقات آزاد یا همون (بازمایانه) باشه. به قول استاد سلامی که میگه: کونگ فو توآ طریقت دانائیست؛ نه رینگ آمریکایی.

راهبر طی سخنی فرمودند: ضربه دست به سر ممنوع هست. چرا؟ به دلیل اینکه مغز انسان ساختمان تفکر انسانیه و هیچ وقت نباید آسیب ببینه حتی اگه شخص مقابل دشمن ما باشه چون که حتی اون شخص میتونه انسان درستی بشه. در مقابلش میبینیم که فدراسیون کونگ فو توآ مسابقات مبارزه آزاد یا همون باز مایانه رو وارد کونگ فو توا کرده.

بازمایانه: کلمه ای که یارومه در مورد اون مطلبی ارائه داده وهمانطور که در تصویر مشخصه هیچگونه ارتباطی با مبارزه آزاد نداره.

در مقابلش شخص کونگ فو کار با وارد شدن به مسابقات بازمایانه به طریقت دانایی نمیرسه که هیچ بدن و مخصوصاً صورت خودش رو از بین میبره. چرا؟ برای اینکه در مسابقات بازمایانه ضربه دست به تمام نقاط بدن غیر از نقاط حساس آزاد میباشد. یعنی این انسان باید صورت خودش رو به جای یه کیسه بوکس قرار بده در مقابل آماج ضربات مشت (نمیگم ضربات ماتو- میگم ضربات مشت) چون اون شخص کونگ فو کار توی رینگ وقتی اینجور وحشیانه صورت خودش و طرف مقابلش رو از بین میبره چه میدونه ماتو چیه! از فلسفه ماتو چه میدونه؟

در پایان کار هم یه شرت کیک بوکس به عنوان تقدیر و یا جایزه تقدیمش میکنن. پس از یه طرفی هم میشه گفت این یه نوع شرط بندی بین 2 نفر برای یه جایزه بی ارزشه. پس احتمالاً میتونه این کار طبق گفته قبلی حرام دونسته بشه.

در یه جمعی بحث شد در مورده مسابقات؛ که شخص مسابقه دهنده برای کشورش و ... مقام کسب میکنه.

در جواب باید گفت که: مقام آوردن برای کشور و ... در مقابل نقص عضو کردن بدن؛ از بین بردن صورت؛ گرفتاری به یه سری از بیماریهای روحی روانی و عصبی (به دلیل ضربات سنگین دست به سر) و ...

آیا این درسته؟

اینه طریقت دانایی که شما ازش حرف میزنید.

اینها برنامه های کسانیه که یه روزی سوگند همراه خوردند.

تا اونجایی که تونستم سعی کردم این مطالب رو بر اساس سند؛ دلیل و مدرک و از روی منطق بنویسم. خواهشمندم از کسانی که این مطلب رو میخونند حتی اگه تا چند کلمه هم که شده نظرات خودشون رو در مورد این مطلب بنویسند.



نویسنده : احمد بنداوی » ساعت 8:48 صبح روز شنبه 91 فروردین 19